Playware - előzetes!
Playware.hu 2005.09.29. 20:03
Egy Need for Speed Most Wanted előzetest dobott össze nekünk a Playware.hu!
Vegyük alapul a Need For Speed Hot Pursuitot, és gyúrjuk össze a Need For Speed Undergrounddal, mindezt megfelelő tálalásban (pl. Xbox 360-on - tudjuk mire képes). Így lehetne röviden felvázolni a NFS Most Wantedot. Illegális gyorsulás, autótuning, csomó licenszelt autó, száguldás a városban, macska-egér harc a rendőrökkel… Ez utóbbi köré épül az egész játék. Megmarad ugyan az autóbarkácsolás, de már nem kap akkora szerepet; a hangsúly áttevődik a városi hajszára. A névből kiderül mi is az egész lényege: hogy mi legyünk az első helyen a rendőrök feketelistáján (Most Wanted, ugye). Tehát talán a két legsikeresebb NFS játékot ötvözték, és ahogy ismerem ezt a nem kicsi céget, biztosak lehetünk a sikerben.
Hmm, elfogadnám…
De nemcsak az egyéni versenyekről fog szólni a játék, nemcsak "pitiáner" illegális gyorsulásokkal húzhatjuk ki a gyufát a zsaruknál, hanem lesznek végrehajtandó feladatok. Hogy mik, arról vajmi fogalmunk sincsen, nyílván titokban tartják még egy darabig. De mivel amúgy is csupa rossz dologról szól a játék (gyorshajtás, piros lámpa, a neon fényeket amúgy sem komálják a rendőrök), azt hiszem nem csak taxizni fogunk. Persze lényeges része marad a gyorsulás is (ahogyan azt a videóban is láthattuk: BMW vs Mazda RX8), mégis fel akarják dobni az egészet valami újjal. Nagyon helyes, minél változatosabb annál jobb. Helyszínül az NFSU-hoz hasonlóan amcsi nagyvárosok ipari negyedei szolgálnak, ahol nemcsak szűk sikátorok, hanem szélesebb, hosszabb autópályák is vannak dögivel. Az Undergroundban domináló éjszakát most a nappal váltja föl, persze ez nem jelenti azt, hogy végképp elfelejthetjük az éjféli kocsikázást, legalábbis remélem. Mindennél fontosabb lesz majd jól kiismerni a várost, mert ahogy lépkedünk felfelé a számunkra ranglétrát jelentő rendőrségi feketelistán, annál jobban fognak keresni minket. Először csak hébe-hóba járőröznek, aztán ha már kellő borsot törtünk az orruk alá, felkötik a bajuszt, és mi is felköthetjük. Jó lesz ismerni egy-két sumák sikátort, hogy lerázzuk őket, mert egykettőre véget vetnek pályafutásunknak. Elvileg igazi taktikai háborút vívunk majd velük, az AI nem most jött le a falvédőről stb., stb. , Szóval elméletileg különböző taktikákat és technikákat használ majd az elfogásunkra (a videóban látott egyszerű, de nagyszerű módszer: a blokád, de erről a részről sem hajlandóak részleteket elárulni). A licensz miatti törhetetlen autóknak ezúttal vége; úgy látszik sikerült kompromisszumot kötniük. A készítők előtt mindig is a tökéletes játékélmény eszményképe lebegett, emiatt itt sem a maximális realitás volt a céljuk: sokkal inkább éreztetni a játékossal, az utcai üldözés okozta izgalmakat, amiben jócskán szerepet játszik a környezettel való interakció is. Megint a videóra hivatkoznék: a vesztes kocsi belerohant, mit belerohant, belerepült (vesztére nem átrepült) a rendőrkordonba, és ott aztán tört-zúzott, akárcsak egy ócska akciófilmben.
De ezt sem utasítanám vissza! Visszatérve egy kicsit a rendőrös-hajszás-menekülős dologra: a régi, jól bevált gyors kocsifestéssel itt is átvághatjuk a rendőröket, a'la GTA. Szép lesz majd a nagy műgonddal kifestett, felmatricázott autónkat lemeszelni… De még mindig jobb, mintha elvontatnák. Az irányítást tekintve a készítők nem kívánnak eltérni a jól bevált recepttől. Nem szimulátort készítenek, de nem is arcade stílusú játékot. Eddig is mindig megtalálták az arany középutat, amivel a játék szórakoztató marad, nem pedig frusztráló. De még ezen belül is finomíthatjuk a beállításokat ízlésünknek és tudásunknak megfelelően. A grafikát illetően még csak az Xbox 360-as verzióról tudunk valamelyest képet alkotni, bár nem hiszem hogy pl. a PC-s verzió nagyban eltérne ettől (a PS2-es már valószínűleg igen). Bár ki tudja, meg az is ugye fontos szempont, hogy milyen platformra élezik ki a fejlesztést, ha egyáltalán megteszik. (Bízzunk benne, hogy nem.) Szóval: elképesztő részletességű városokban furikázhatunk majd, de legnagyobb hangsúlyt mégis az autókra fektették: ilyen szépen kidolgozott járgányokat játékban mozogni még nem láttunk. Nem érdemes erről többet beszélni, azt tegyék meg a képek, és a videók. Ennek persze nyílván ára lesz, és ha már most szaggatnak nálunk a legújabb stuffok, hát jobb lesz a fejlesztésen gondolkodni - már ha élvezni akarjuk a jövő játékait, köztük ezt is. Mivel év vége felé akarják kiadni a játékot, valószínűleg nem a mai átlag PC-vel számolnak. De hát így van ez rendjén, mindig is így volt.
Összegezve az eddigieket: az EA-s srácok értik a dolgukat. A legjobbkor vették elő a rendőrös dolgot, és az egyik legjobb részbe pakolták bele. Pontosabban - a félreértések elkerülése végett - nem belepakolták, hanem a kettőből egy teljesen újat csináltak, kívül-belül. A koncepció nagyon jó, minden benne van, ami csak kellhet egy ilyen játékhoz, és a felettébb szórakozáshoz. Kérdés még, hogy milyen multiplayer módokat találnak ki, ami sokat dobhat a játékélményen - hosszútávon. De egy biztos: nagyon várom már az online üldözéses mókákat, és persze a lan-partykat!
|